maandag 20 augustus 2012

Visarend die brasem pakt gefilmd!


De wekker liep al vroeg af, veel te vroeg volgens mijn vrouw. Ik had een zone aangevoerd op ondiep water waar ik een groep schubkarpers had zien scharrelen. Voor dag en dauw wou ik geinstalleerd zijn zodat ik in alle rust de nieuwe dag geboren kon zien worden...

Dat ik in zo'n prachtige decor zou gaan vissen kon ik toen nog niet bevroeden. Wat een schitterend schouwspel, genieten met een super grote G! Wanneer ik een uurtje later uit de kano stap om nog wat plaatjes te schieten zie ik in mijn ooghoeken opeens een grote roofvogel vliegen. Wat zal het zijn; een buizerd, een kiekendief?

Wanneer de vogel vlak bij mij is valt mij pas echt op hoe groot de vogel is en dat deze een toch wel erg grote gehaakte snavel heeft; het is een visarend! Vlug mijn videocamera gepakt en filmen maar de arend is dan eigenlijk alweer té ver weg. Jammer, een gemiste kans...


Ik hou het zwarte stipje in de verte continu in de gaten en zie op een gegeven moment dat het stipje steeds groter wordt. Hij komt terug! De grote vogel cirkelt even later een paar rondjes boven mijn kano en in het vizier van mijn camera maakt hij ineens een duikvlucht richting water. Een grote plons volgt, de arend slaat een paar keer wild met zijn vleugels op het water om daarna weer het luchtruim te kiezen met.....een dikke brasem tussen zijn klauwen. En alles staat op film!


Echt een geweldig moment wat ik nooit meer zal vergeten. Wat is het toch heerlijk om te gast te mogen zijn in de natuur! Oh ja, ik vang even later ook nog een leuk schubje maar mijn dag kon toch al niet meer stukje.

Heb de beelden aan elkaar geplakt en op youtube geplaatst, veel kijk plezier:




Vriendelijke groet,
Remond van Dijk

4 opmerkingen:

  1. Mooie beelden Remond! Toevallig een paar weken geleden met Erwin op dat stuk water gevist, helaas voor ons geen vangsten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Frank! Ja, ik zag al wat foto's van bekende plekjes op CF langs komen. Rondom het eiland als ik me niet vergis... ;)
      Mooi stukkie water daar! Grtz.

      Verwijderen
  2. Fantastische foto's weer en top om zo'n arend in ons kikkerlandje in actie te zien. Dank voor het delen.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen dank Fer,

    hier moet iedereen die dat wil van kunnen genieten, was weer een heerlijk ochtendje!

    Grtz.

    BeantwoordenVerwijderen