vrijdag 22 juni 2012

Hét Visblad - Kano avonturen

In het juni nummer van Hét Visblad staat mijn bijdrage over het karpervissen met behulp van een Candese kano...
Vanuit deze kano kan ik stekken bevissen die voor een ander onbereikbaar zijn en het drillen van een randmeer raket op ondiep water is één groot spektakel! Supergaaf dus!

Snel naar de winkel om het blad te kopen of klik hier voor het PDF bestand.

Meer info: www.hetvisblad.nl of http://www.sportvisserijnederland.nl/


Voor de liefhebbers; vorig jaar heb ik tijdens één van deze kanotripjes mijn filmcamera meegenomen. Voor een kleine indruk over deze visserij klik op onderstaand filmpje.



Vriendelijke groet,
Remond van Dijk

4 opmerkingen:

  1. Hi Remond,

    Avontuurlijke manier van vissen. Into the wild! Vraag me wel af hoe je op zo'n groot water je stekken vind.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fer,

    op de ondieptes trekken de vissen vaak langs het riet. Inhammen of uitlopers in zo'n rietkraag zijn dus altijd goede stekken. Vanuit de kano zijn vaak sporen zichtbaar waar (bijna) geen wier groeit, dit zijn zwemtunnels waar de vissen zich door verplaatsen. Klein pop-upje op zo zwemroute en succes laat vaak niet lang op zich wachten!

    Vr.groet,
    Remond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thnx, voor de tip. Ben nu zelf op het NH kanaal een nieuwe stek aan het aanleggen. Hopelijk, want dat is niet te zien vanwege het troebele en diepe water, komen ze hier ook langs.

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen dank Fer, en veel succes daar!

    Grt,
    Remond

    BeantwoordenVerwijderen