donderdag 21 juni 2012

De Boeistek (part 2)


Na de eerste ‘op goed geluk’ sessie begin maart kwam deze stek de laatste weken toch weer ter sprake bij Alwin en mij. Helemaal nadat er drie weken gelden een heuse 22 ‘er op nog geen 150 meter van onze stek was gevangen. En dan praat ik niet over ponden…
Altijd al geweten dat er zulke vissen moesten zwemmen maar als dan opeens zo’n gigant op de mat van iemand ligt geeft dat toch weer een heerlijk ‘boost’ om daar weer de lijnen nat temaken. Elke dag na mijn werk rij ik naar de kanovereniging waar ik lid van ben en voer met behulp van mijn kano de stekken aan. Een emmer vol boilies overgoten met flink wat Melasse en Actif-8-tor van BFP (www.bfpproducts.nl) wordt gedurende de week verspreid over de stekken.

Vrijdagavond rond achten wijzen de hengeltoppen waterwaarts en zitten we op ‘ons’ privé-eiland. De regen zeikt letterlijk uit de hemel maar gelukkig heb ik de lijnen nog net droog uit kunnen varen. Op het eiland staat een finishtorentje voor de kanowedstrijden en hierin kunnen we relaxed, onderuitgezakt en droog in onze stoeltjes zitten. Rond twaalven is het mooi geweest en duiken we in de zak. Het eerste deel van de nacht verloopt rustig maar om vier uur vertrekt er alsnog een hengel.
Randmeer raket...

Wedstrijdkanovaren, mooie watersport...


De volgende uren volgen er nog drie aanbeten waarvan de laatste helaas door Alwin wordt gelost. Zul je altijd zien……juist de vis die een stuk beter aanvoelde dan de anderen wordt gelost. Maar met drie mooie randmeer raketten zijn meer dan tevreden alleen blijft het altijd lastig om een vis te verspelen. Éen van de vissen is opvallend oranje-achtig van kleur...misschien komt het zondag dan toch nog goed tegen Portugal! Inmiddels weten we wel beter.....diepe ZUCHT.

Kleurenpracht langs het water...
Afijn, aankomende week ga ik proberen de stek elke dag van een portie ballen te voorzien en zaterdag zal ik een nachtje met Ralph op de stek gaan vissen. Ralph heeft een bootje op dit water tot zijn beschikking en deze zal de komende week ook uitgebreid getest gaan worden. Het emmertjes boilies zal dan ook zeker niet ontbreken, scheelt mij weer 'klooien' vanuit de kano!
Ralph in z'n element...

Wordt vervolgd...
Remond van Dijk


2 opmerkingen:

  1. Remond,

    Geen veertig ponders maar wel erg mooie grote sterk uitziende schubs dus wel op de mat. Top, toch!

    Grtx, FER

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker top Fer!

    Die randmeer raketten geven zich niet zomaar gewonnen!
    Ik heb de hele week lichtjes doorgevoerd dus heb wel vertrouwen in zaterdag.

    Maarja, het blijft vissen he; vangstgarantie heb je nooit.

    Grtz,
    Remond

    BeantwoordenVerwijderen