maandag 16 januari 2012

Maaskantje!


Een plaatje van het afgelopen jaar waar de sfeer er vanaf spat! In goed gezelschap genieten van een mooie omgeving, flora en fauna en proberen een paar mooie vissen te op de mat te leggen...


In het voorjaar van 2011 heb ik samen met Alwin een paar mooie dagen beleeft langs de rivier de Maas. Het was die week in Mei eigenlijk véél te warm en de sessie bracht ons uiteindelijk niet waar we voor gekomen waren. Dikke riverbiggen!


Hier kwamen we voor...

Maarja, als je vangstgarantie zou hebben dan zou onze hobby niet 'vissen' heetten maar 'vangen'... en dan zou na verloop van tijd de FUN er ook wel vanaf gaan denk ik. Juist de voorbereidingen, de zoektochten naar nieuwe stekken en de spanning, wanneer je achter je hangels zit, of het nu wel of niet gaat lukken maken het voor mij een prachtige hobby! Ik geniet dan ook met volle teugen van het buiten zijn waar ik ook mijn andere hobby, fotografie, uit kan leven.

Dit voorjaar staat er ons een Frans avontuur te wachten. Samen met een groepje bevriende karpervissers hebben we, de eerste week van Mei, een meer van 6 hectare afgehuurd wat een goed uur rijden onder Parijs ligt. Dit meer herbergt een mooi bestand aan vissen met als toppers een schubkarper van rond de 26 kilo en een spiegelkarper van rond de 28 kilo. Verder zwemmen er een aantal steuren tot zo'n 1,5 meter en 35 kilo. We zullen zien wat het ons gaat brengen! Het wordt voor mij overigens de eerste keer dat ik een betaalwater ga bevissen dus ik ben ook heel beniewd hoe ik dat ga vinden. Ik bevis vaak alleen groot openbaar water, maar we hebben het voordeel dat we het hele meer hebben gehuurd zodat we toch de mogelijkheid hebben om te verkassen wanneer het niet mocht lopen. We shall see! Ik kan in iedergeval niet wachten tot de eerste week van Mei...

Binnenkort eerst maar eens de beurs der karperbeurzen in Zwolle (http://www.carpzwolle.nl/) bezoeken om alvast het nodige materiaal aan te vullen.

Hier een nog link van het water: http://www.leclosdeslacs.com/ dat we hebben geboekt via de site http://www.hotspotsinfrance.com/



Remond van Dijk