dinsdag 15 mei 2012

Onbekend maakt niet onbemind...



Op veel wateren is er precies bekent welke vissen er zwemmen, hoe zwaar ze zijn, hoeveel centimeters ze meten, welke aas voorkeur ze hebben,etc, etc......


Niks mis mee verder, ik vis zelf immers ook wel eens op dit soort wateren. Toch blijft het onbekende steeds weer aan mij trekken.
Ik ben altijd toch weer op zoek naar onbetreden paden en stekken waar het gras meters hoog staat. Wanneer ik weer eens langs een overwoekerd of verlaten water rij borrelt bij mij gelijk die ene vraag weer op; wat zal daar wel niet zwemmen? Dit hoeven dan niet eens persé vette varkens te wezen, een ongeschonden maagdelijke vis telt voor mij zoveel meer!
Schubje van zo'n onbekend watertje...

Onbetreden paden...


Zo af en toe kom je nog wel eens van die wateren tegen. Kan soms best zijn dat er in het verleden wel op deze wateren gevist is maar dat door het wegvallen van een paar dikke vissen het water in de loop der jaren 'vergeten' wordt. De lage twintiponders van weleer zijn inmiddels door gegroeid....

Al jaren heb ik een bepaald watertje op het oog, doordat het zo afgelegen ligt en je zover met je spullen moet sjouwen is er naar mijn weten nog nooit of nauwelijks een boilie te water gelaten. Een tijdje geleden zat ik wat met een mede karpervisser te ouwehoeren en ineens kwam dit water ter sprake.

Omdat hij hier ook al wel eens aan het struinen was geweest en zelfs al wel eens her en der wat boilies te water had gelaten werden de handen ineen geslagen en besloten we gezamelijk dit water aan te gaan pakken. Heerlijk, een nieuwe uitdaging was geboren. Waar een bezoekje van een medevisser al niet goed voor kan zijn!

Afgelopen zondag hebben we gezamelijk ons eerste verkenningsrondje om het water gemaakt en wat pontentiele stekken bekeken. Ziet er veel belovend uit maar of er daadwerkelijk karper zwemt? De tijd zal het leren! We hebben in iedergeval volop witvis gespot, grote brasems en windes, dus ook daar zullen we een oplossing voor moeten vinden.


Schitterend stukje natuur én water...


Het karperbloed stroomt alweer kolkend door mijn aderen na het bezoek aan dit prachtige stukje natuur en onbekende water. De plannen zijn gesmeed!

Wordt vervolgd....


Remond van Dijk

2 opmerkingen:

  1. Hi Remond,

    Mooi verwachtingsvol geschreven. Ben ook benieuwd naar de resultaten. Prachtige foto van het meer met die wolken partijen. Succes.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Fer!

      Kan ook niet wachten om er mijn lijnen nat te maken maar.....morgenavond eerst een nachtje met m'n vaste vismaatje op een ander water! Wordt voor ons ook de eerste keer vissen daar dus we zullen wel zien wat het ons brengt.

      Groet,
      Remond

      Verwijderen